Acasa Diverse 17 martie, Ziua Mondială a Somnului: „Dormi liniştit. Trăieşte viaţa!”

17 martie, Ziua Mondială a Somnului: „Dormi liniştit. Trăieşte viaţa!”

5 min read
0
0
60

Celebrată în ziua de vineri a celei de-a doua săptămâni întregi a lunii martie, Ziua Mondială a Somnului este un eveniment anual organizat din iniţiativa Asociaţiei Mondiale a Medicinii Somnului, din anul 2008. Tema anului 2017 este „Dormi liniştit. Trăieşte viaţa!”

Scopul evenimentului este de a atrage atenţia asupra beneficiilor unui somn sănătos şi prevenirea tulburărilor de somn. Insomniile constituie o epidemie globală care ameninţă sănătatea şi calitatea vieţii a 45 la sută din populaţie.

somn

Ultimele studii în domeniu indică faptul că necesarul de somn este specific fiecărei vârste şi diferă în funcţie de sex.

Potrivit specialiştilor, sunt obligatorii 6-8 ore de somn pe noapte, cel mai indicat în intervalul 22:00 – 02:00.

received_1489531911099198

Profesorii de neurologie au stabilit de câte ore de somn avem nevoie pe parcursul vieţii:

bebeluşi (sub 11 luni): 14-15 ore de somn;

copii (1-2 ani): 12-14 ore de somn;

preşcolari: 11-13 ore de somn;

şcolari: 10-11 ore de somn;

adulţi: 7-8 ore de somn (adolescenţii au nevoie de puţin mai mult)

persoane în vârstă: 7-9 ore de somn.

Potrivit descopera.ro, cercetătorii au stabilit că femeile petrec mai multe ore dormind decât bărbaţii şi se trezesc foarte uşor la diferite zgomote. Printre factorii care le pot disturba somnul se numără: stresul, tulburările hormonale, depresia, problemele emoţionale, sindromul picioarelor neliniştite, apneea de somn, atrita, durerile de spate şi fibromialgia.

nei

Efectele şi riscurile pe care le implică lipsa de somn:

1. Iritabilitate: oboseala duce la reacţii exagerate în cazul evenimentelor minore.

2. Dureri de cap: legătura dintre migrene şi lipsa de somn este dovedită de aproape un secol, iar medicii caută în continuare explicaţii şi remedii.

3. Dificultatea de a învăţa: un studiu realizat pe elevi de liceu a demonstrat că, dacă aceştia ar începe cursurile cu jumătate de oră mai târziu, astfel încât să doarmă mai mult, rezultatele la învăţătură ar fi mai bune.

4. Îngrăşarea: persoanele care nu dorm suficient dezvoltă un dezechilibru hormonal care provoacă o creştere a poftei de mâncare, în special pentru alimente foarte bogate în calorii.

5. Oboseala afectează şi vederea. În cazuri extreme de insomnii pot să apară: vedere tulbure, vedere dublă sau chiar halucinaţii.

6. Boli de inimă: lipsa de somn duce le creşterea tensiunii arteriale şi la o concentraţie mai mare de proteina C-reactivă, care provoacă boli cardiace. Problemele apar la persoanele care dorm aproximativ 4 ore pe noapte.

7. Reacţii mai încete: orice decizie devine mai dificilă atunci când nu ne odihnim suficient.

8. Slăbirea sistemului imunitar: o singură noapte nedormită slăbeşte sistemul imunitar, iar organismul va fi mai predispus la orice infecţie, chiar şi la cele minore.

Load More Related Articles
Load More By Redactia
Load More In Diverse

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also

Anomalie pe sistematizare la intersecția strazilor Mircea cel Bătrân cu Armași

În urma mai multor sesizări, pe parte de sistematizare, din partea cetățenilor din zona Mi…