Acasa Economic Adrian Voican: „Gradul de ocupare al spaţiilor de cazare pe Valea Prahovei în perioada sărbătorilor de iarnă între 75% şi 90%”

Adrian Voican: „Gradul de ocupare al spaţiilor de cazare pe Valea Prahovei în perioada sărbătorilor de iarnă între 75% şi 90%”

8 min read
0
0
39

Toate visele amatorilor de călătorii, împătimiţi sau nu, s-au îndreaptat spre Târgul de Turism al României, spre surprizele şi reducerile pregătite de agenţii special pentru acest eveniment.
Ediţia a 40-a a Târgului de Turism al României, organizată la Romexpo între 15 şi 18 noiembrie, s-a desfăşurat inclusiv sub semnul unui nou Black Friday, pe care unii l-au numit „Greek Friday”, alţii „Blue Friday”.
Actuala ediţie a Târgului de Turism al României s-a remarcat prin atmosfera de business dar şi prin maturitatea industriei, oportunitate, festival şi bucuria de a te simţi între prieteni, fie că sunt parteneri de afaceri, agenţi de turism sau vizitatori-călători.
Bulgaria, Cuba, India, Indonezia, Palestina au venit la târg ca participanţi oficiali, cu standuri de ţară. Şi, chiar dacă Indonezia şi Cuba ne duc imaginaţia spre locuri exotice, standul Bulgariei pare că le-a cam luat publicul.

Vizitatorilor Târgului nu le-a fost prea uşor ca, în cele patru zile, să găsească oferta perfectă, agenţiile şi tour-operatorii prezentând mii de oferte pasionaţilor de turism cultural, turism de tratament, rural sau de business, dar şi celor entuziasmaţi de croaziere şi destinaţii exotice.
„Fiecare ediţie a târgului este o bucurie pentru că ne mobilizăm să venim cu ce avem mai bun în vederea unui nou an turistic, 2019. Noi, aici, promovăm România. Iar România, din punct de vedere turistic, este pe val în acest moment. Se vinde bine vacanţa de 1 Decembrie, au fost creşteri de 80% faţă de anul trecut, dar este explicabil pentru că, fiind în anul centenarului, multă lume vrea să fie la manifestările de la Alba Iulia. De altfel, înregistrăm creşteri pentru toate oraşele ţării, nu numai pentru staţiuni montane sau balneare. Se vinde bine Crăciunul şi Revelionul. Poate că Revelionul are o creştere mai mică, de 20%, pentru că lumea ştie că este mai scump şi s-a orientat către alte vacanţe, în perioada din ianuarie. Se vând vacanţe cu vouchere de vacanţă”, a declarat pentru AGERPRES, Adrian Voican, director general BIBI Touring şi preşedinte al Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare a Turismului Prahova.
Acesta estimează că încă mai sunt nefolosite vouchere de vacanţă în valoare de până la trei milioane de euro.
„A fost o creştere pentru turismul românesc. Probabil că va fi un an de excepţie. După estimările noastre, 65% din vouchere au fost folosite pentru vacanţe pe litoral. Un fapt îmbucurător este că am văzut creşteri în zona hotelurilor de două şi trei stele pentru că în anii anteriori investiţiile în hotelurile de patru sau cinci stele au atras public select. Dar este important să facem investiţii pentru oamenii obişnuiţi, oamenii cu venituri medii. Păstrând măsura voucherelor de vacanţă suntem siguri că în cel mai scurt timp se vor moderniza şi hotelurile de două şi trei stele. Ne bucurăm să avem hoteluri premium, dar ne bucurăm să avem în primul rând hoteluri curate, modernizate, destinate oamenilor care nu au venituri foarte mari”, a spus Voican.
În ceea ce priveşte gradul de ocupare al spaţiilor de cazare pe Valea Prahovei în perioada sărbătorilor de iarnă, Adrian Voican apreciază un grad de ocupare între 75% şi 90%, în funcţie de staţiuni.
„Interesant este că staţiuni care nu aveau aflux foarte mare de turişti, ca Breaza, Câmpina, Valea Doftanei, Cheia, înregistrează un interes sporit”, a subliniat Voican.
Cu toate acestea, când vorbeşte despre România ca destinaţie pentru turiştii străini, Voican opinează că promovarea ţării este haotică şi blocată, încorsetată în nişte proceduri greu de pus în practică.

„Credem că eforturile mediului privat de a promova România trebuie susţinute şi de autorităţi. Nu poţi lăsa promovarea României pe umerii unor mici agenţii. Cred că 30 de ani în turism îmi dau dreptul să spun cu subiect şi predicat aceste lucruri. Cred că România poate mult mai mult în acest moment, iar beneficiile pe care le are, le are datorită promovării făcute chiar de turiştii străini care ajung aici”, a spus Adrian Voican.

Load More Related Articles
Load More By Redactia
Load More In Economic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also

DNA a trimis Dosarul Ghiță-Ponta-Blair Secției pentru investigarea infracţiunilor din Justiţie

Direcția Națională Anticorupție a înaintat Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din …