Acasa Economic Cele şapte MINUNI ale lui Ceauşescu

Cele şapte MINUNI ale lui Ceauşescu

6 min read
0
0
32

De la Palatul Parlamentului la Canalul Dunăre Marea Neagră, de la Transfăgărăşan la Porţile de Fier, toate aceste construcţii şi multe altele ne-au făcut celebri în întreaga lume, deşi unele au fost duse la final cu importante sacrificii umane. Cele mai impresionante lucrări din România au fost executate în perioada regimului comunist, unele nefinalizate nici până în zilele noastre.

Toate marile construcţii din România sunt o mărturie a unor ambiţii extraordinare, a unor proiectanţi şi constructori de geniu, dar mai ales a unor sacrificii umane greu de imaginat, al căror număr nu se va cunoaşte, probabil, niciodată.

CASA POPORULUI

Conform World Records Academy, Palatul Poporului ocupă locul întâi în lume în topul celor mai mari clădiri pentru uz civil.  De asemenea, este cunoscută în lume ca fiind cea mai  costisitoare şi cea mai grea clădire administrativă din lume.

După cutremurul din anul 1977, Nicolae Ceauşescu a ordonat ”reconstrucţia” Bucureştiului.  Între anii 1978-79 a fost lansat un concurs naţional, care avea ca obiective reconstruirea Bucureştiului. Proiectul a durat 4 ani, şi a fost câştigat de arhitecta Anca Petrescu, avansată în funcţie ca arhitect şef.

Acest proiect de reconstruire a Bucureştiului cuprindea o serie de clădiri cum ar fi: Palatul Parlamentului – Casa Republicii, Ministerul Apărării Naţionale, Casa Radio, Hotelul Marriott – Casa de Oaspeţi, Casa Academiei Române, Parcul Izvor şi Bulevardul Unirii – Victoria Socialismului. În 1989, costurile clädirii erau estimate la 1.75 miliarde dolari, iar în 2006 la 3 miliarde de euro, notează a1.ro.

TRANSFĂGĂRĂŞANUL

Drumul Naţional 7C (DN7C), supranumit Transfăgărăşan, este unul din cele mai spectaculoase drumuri din România, acesta legând regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania.

CANALUL DUNĂRE-MAREA NEAGRĂ

Canalul a fost inaugurat pe 26 mai 1984, de către Nicolae Ceauşescu. S-au excavat 294 milioane m3 la canalul principal şi alte 87 milioane m3 la ramura nordică, Poarta Albă-Midia Năvodari (mai mult cu 25 milioane decât la Canalul Suez şi cu 140 milioane decât la Canalul Panama) şi s-au turnat 5 milioane m3 de betoane.

METROUL DIN BUCUREŞTI

În anul 1908, Dimitrie Leonida îşi alegea ca temă a diplomei sale de licenţă proiectul construcţiei unui metrou în Bucureşti. Primele tentative de a construi un metrou în Bucureşti datează din anii 1909 – 1910, când se negocia cu firma Siemens & Halske din Germania concesionarea construirii liniilor de tramvai.

BARAJUL VIDRARU

Construcţia Barajului Vidraru a început în anul 1961 şi tot în această perioadă s-a lucrat şi la Hidrocentrala de pe Argeş. Barajul a fost umplut la capacitate abia în luna decembrie 1965. Astfel s-a născut Lacul de Acumulare Vidraru, aşezat între Munţii Frunţii şi Ghiţu.

HIDROCENTRALA DE LA PORŢILE DE FIER

Este una din cele mai mari construcţii hidrotehnice din Europa şi cea mai mare de pe Dunăre. Construcţia acestei hidrocentrale a început la 7 septembrie 1964, în timpul mandatului lui Gheorghe Gheorghiu Dej şi a fost finalizată pe 16 mai 1972.

CASA RADIO

Casa Radio este o clădire neterminată din Bucureşti, situată în apropierea râului Dâmboviţa şi a Cotroceniului. Construirea sa a început înainte de 22 decembrie 1989 şi urma să găzduiască Muzeul Naţional de Istorie a Republicii Socialiste România.

Load More Related Articles
Load More By Redactia
Load More In Economic

Lasă un răspuns

Check Also

Patru persoane rănite într-un accident în care au fost implicate trei autoturisme

Un accident rutier în care au fost implicate trei autoturisme s-a produs, vineri după-amia…