Acasa Economic Normele de aplicare pentru amânarea ratelor au fost publicate în Monitorul Oficial. Vezi propunerile băncilor

Normele de aplicare pentru amânarea ratelor au fost publicate în Monitorul Oficial. Vezi propunerile băncilor

26 min read
0
0
216

Normele de aplicare a ordonanței de urgență privind amânarea ratelor cu nouă luni pentru românii afectați de criza economică au fost publicate în Monitorul Oficial. Românii pot cere amânarea ratelor începând de azi, a anunțat luni seară ministrul Finanțelor.

„Începând de azi, românii pot să solicite amânarea ratelor”, a declarat Florin Cîțu, ministrul Finanțelor, luni seară, după ședința de guvern.

El a mai spus că normele de aplicare a OUG 37/2020 au fost publicate luni în Monitorul Oficial, ordonanța de amânare a ratelor intrând astfel în vigoare.

„În următoarele 45 de zile, românii au timp să depună cereri pentru amânarea ratelor”, a mai adăugat ministrul Finanțelor. El le cere băncilor să analizeze cu prioritate aceste solicitări venite de la clienții aflați în dificultate de a plăti ratele creditelor.

Tot luni, ministrul Finanţelor a anunţat că românii care nu știu cum să aplice pentru amânarea ratelor pot accesa, începând de marţi, un portal online pentru a semnala problemele cu care se confruntă și a cere lămuriri.

Va prezentam lista si datele de contact ale bancilor si IFN-urilor care ofera propriile solutii de amanare a ratelor sau de restructurare a creditelor clientilor afectati de criza pandemiei coronavirusului COVID-19:

Banca Transilvania (BT)

BT a anuntat ca pana la aparitia normelor de aplicare a OUG 37/2020 privind amanarea ratelor, masurile anuntate deja de BT raman in vigoare.

Atat persoanele fizice cat si firmele pot cere amanarea ratelor pe maxim 3 luni.

„Clientilor persoane fizice care au dificultati temporare la plata ratelor, fie de natura medicala, carantina, izolare, fie din cauza situatiei economico-financiare conjuncturale le punem la dispozitie posibilitatea amanarii pana la 3 rate a creditelor in sold”, precizeaza BT.

Puteti solicita amanarea ratelor la numarul de telefon 0264 308 080 sau pe site-ul bancii, la acest link.

Si firmele pot sa-si reduca ratele la credite:

„Clientii Persoane juridice pot reduce ratele la credit pentru urmatoarele 6 luni cu pana la 100%, iar documentatia de care avem nevoie pentru justificarea situatiei este minimala.”
Datele de contact ale BT le gasiti la acest link:

Banca Comerciala Romana (BCR)

BCR a decis amanarea ratelor persoanelor fizice pe o perioada de pana la trei luni, cu capitalizarea dobanzii ulterior si achitarea acesteia pe restul perioadei de creditare.

Cererea de amanare a ratei trebuie sa o faceti pe site-ul BCR.ro, la acest link sau la telefonul *2227 (0800.801.227)

In cazul firmelor, BCR poate oferi o perioada de amanare a ratelor de pana la 6 luni.

Cererea de amanare a ratelor pentru firme se face pe site-ul BCR.ro, la acest link  sau la telefonul *2227 (0800.801.227)

BRD

La BRD se pot face, in prezent, cereri de amanare a ratelor, doar in conditiile OUG 37/2020, pentru care banca a publicat un formular de completat, pe site-ul BRD, la acest link.

Vechiul formular pentru amanarea ratelor in conditiile bancii, pe o perioada de trei luni, cu prelungirea perioadei de creditare si mentinerea ratei la acelasi nivel, nu mai este disponibil.

Raiffeisen

Amanare la plata ratelor – clienti PF

Clientii bancii, persoane fizice cu credite in derulare, au posibilitatea prevazuta deja in contracte de a opta pentru o amanare la plata de pana la 3 luni la plata ratelor.

In acelasi timp, pentru clientii care nu au o astfel de optiune, dar doresc sa beneficieze de amanare la plata ratelor, vom gasi solutii individualizate.

Ambele categorii de clienti sunt rugate sa sune la 0800800555 (de luni pana vineri intre 9.00-20.00) sau sa trimita un mesaj pe adresa de email 123@raiffeisen.ro.

In cazul in care folositi adresa de email, va rugam sa mentionati urmatoarele informatii:
Subiect email: „Solicitare amanare la plata”

In continutul mesajului sa se regaseasca obligatoriu:
– nume si prenume,
– CNP
– creditul la care doriti amanarea la plata (ex: credit imobiliar, credit ipotecar sau credit de nevoi personale negarantat),
– numarul de rate pe care le doriti amanate (1, 2 sau 3).
Daca aveti mai multe credite, specificati informatiile separat pentru fiecare dintre ele.

Ne straduim sa preluam si sa inregistram toate solicitarile, de aceea, este important sa introduceti o singura solicitare. Veti fi informati imediat ce avem o rezolutie pentru dvs.

Informatii pentru persoane juridice

In calitate de reprezentant legal al unei persoane juridice, daca sunteti in carantina, auto-izolare sau alte situatii speciale si considerati ca veti avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, va rugam sa va adresati telefonic persoanei care gestioneza relatia cu compania dvs. (responsabilul dvs. de client sau director agentie) sau sa ne contactati la numarul de telefon 004 021 306 3007.

Colegii nostri din zonele de Corporate si IMM discuta cu clientii persoane juridice sa inteleaga care este situatia si sa gasim impreuna solutii pentru sustinerea activitatii acestora, cu prioritate a companiilor din industriile cele mai afectate pe termen scurt.

Unicredit

Unicredit a fost printre ultimele banci care a anuntat masuri pentru situatia pandemiei coronavirusului. Mai mult, spre deosebire de alte banci mari, nu a oferit facilitatea de amanare a ratelor pe o anumita perioada, de trei luni, de regula, nici la persoane fizice, nici la firme.

Anuntul bancii: „UniCredit a implementat un set de măsuri menite să ajute clienții pe parcursul acestei perioade dificile, care pot presupune, în funcție de solicitarea clienților persoane fizice și de fiecare situație în parte, inclusiv amânarea ratelor la credite.

În acest sens, clienții care deja parcurg o perioadă dificilă cauzată de contextul actual pot să contacteze UniCredit la numărul de telefon 021.200.20.80, de luni până vineri, între 9.00 – 17.00.

Pentru clienții IMM cu facilități de credit în derulare, care sunt temporar afectați de Covid-19 și vor solicita suport, UniCredit a implementat un flux rapid de decizie pentru a găsi cea mai potrivită soluție, în termene scurte.

Colegii nostri sunt disponibili 24/24

+4021 200 2020 (apel cu tarif normal din orice retea fixa Telekom Romania)

*2020 (apel cu tarif normal din retelele mobile)

E-mail: infocenter@unicredit.ro”

ING

Pentru clienții persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare care sunt afectați în mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 și care solicită în mod direct măsuri de sprijin, putem aplica amânarea plății ratelor până la 2 luni. Durata creditului va fi extinsă în concordanță, pentru a păstra același nivel pentru ratele lunare.

Clienții care au nevoie să apeleze la această opțiune sunt rugați să trimită un email la adresa: contact@ing.ro.

Pentru clienții persoane fizice care resimt un impact direct și de durată prin circumstanțe ca pierderea locului de muncă sau probleme grave de sănătate, vom proceda ca întotdeauna în astfel de situații, cu grijă și responsabilitate, încercând să găsim pentru fiecare caz în parte soluția potrivita reeșalonării creditului. Ca și mai sus, clienții sunt rugați să trimită un e-mail la adresa: contact@ing.ro.

Pentru persoanele juridice, avem fie varianta de a merge pe soluții de restructurare, fie aceea a unor aranjamente de plată, în funcție de tipul clientului și situația concretă a acestuia. Analizăm și monitorizăm zilnic cererile clienților.

CEC Bank

CEC Bank a publicat o pagina cu intrebari si raspunsuri utile pentru criza COVID-19, la acest link.

Ce se intampla cu ratele daca sunt in carantina sau autoizolare?

Iti recomandam sa utilizezi canalele bancare la distanta – Mobile Banking, Internet Banking – pentru a te asigura de disponibilitatea sumelor in cont. Pentru cei care nu au acces la Mobile Banking sau Internet Banking, CEC Bank a anuntat ca, pe durata starii de urgenta, este pregatita sa sustina amanarea pentru 30 de zile a platii ratelor la creditele acordate persoanelor fizice. Masura se aplica automat si este valabila pentru toate creditele: pentru locuinte, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri.

Atragem atentia ca este vorba de o amanare, nu de o re-esalonare sau o rescadentare a creditului si ca, in perioada urmatoare, vor trebui achitate si rata amanata, si ratele curente.

Ce solutii aveti pentru clientii afectati de COVID 19?

Suntem aici pentru a gasi solutii pentru clientii afectati de criza COVID-19 care se confrunta cu situatii precum somajul tehnic, pierderea locului de munca sau probleme grave de sanatate. Aceste situatii sunt analizate de la caz la caz pentru a putea veni cu solutii adaptate precum reesalonarea creditului, acordarea unei perioade de gratie si prelungirea duratei de creditare etc.

Daca te afli intr-una din aceste situatii, te rugam sa te adresezi consilierilor din unitatile CEC Bank, respectand reglementarile privind circulatia persoanelor.

In ceea ce priveste declaratiile oficialilor privind amanarea ratelor cu noua luni, asteptam adoptarea actelor normative necesare. Suntem in contact continuu cu autoritatile si vom implementa aceste masuri imediat ce vom avea un cadru legal.

Ce trebuie sa faci pentru amanarea ratelor?

Pentru a beneficia de amanarea ratelor, ne poti contacta prin:

Telefon: 031.423.2020
Email: alaturidetine@cec.ro (pentru persoane fizice) sau suntemparteneri@cec.ro (pentru persoane juridice)

Tot ce trebuie sa faci este sa ne comunici urmatoarele date:

Daca esti persoana fizica:

Nume si prenume
CNP
Agentia unde ai creditul
Adresa de corespondenta
Adresa de email
Numar de telefon
Tipul creditul
Numarul de rate amanate

Daca esti persoana juridica:

Denumire firma
CUI
Reprezentant legal
Agentia unde ai creditul
Adresa de email
Numar de telefon
Tipul creditul
Numarul de rate amanate

Alpha Bank

Avem disponibile solutii de sprijin adaptate contextului, inclusiv facilitati de amanare la plata a ratelor (1-3 luni).

Daca intampini dificultati la rambursarea creditului din motive medicale sau economice, te rugam sa ne contactezi la asistentacovid19@alphabank.ro sau 0800 825 742.

Vom lucra impreuna cu tine pentru a identifica cea mai buna varianta de sprijin, adaptata situatiei in care te afli.

Banca Romaneasca

Clienții persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la 2 luni, a plății ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă, sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienților făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul bancii, www.banca-romaneasca.ro în secțiunea Asistență Clienți/Solicitări (la acest link), plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată.

Pentru clienții care dețin unul dintre produsele „Card de credit MasterCard Standard” sau „Card de credit MasterCard Gold”, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de grație.

Garanti BBVA

Anuntul bancii: „Pentru persoanele fizice, cu credite ipotecare sau de nevoi personale, dacă sunteți în carantină, auto-izolare sau impactați tranzitoriu de Covid-19, vă rugăm să ne contactați telefonic în agenții sau prin e-mail la contact@garantibbva.ro.

În baza cererilor putem amâna plata ratelor cu până la 3 luni.

Clienții noștri care fac această solicitare vor fi informați individual pe canalul de comunicare ales care sunt următorii pași.

Pentru persoanele juridice, dacă sunteți în carantină, auto-izolare sau întâmpinați alte probleme ce vă împiedică să achitați la timp creditele, vă rugăm să contactați agenția de care aparțineți prin telefon sau e-mail pentru a găsi împreună o soluție favorabilă.

OTP Bank

Dacă ești client persoană fizică și deții credite de nevoi personale, cu sau fară ipotecă sau credite ipotecare, inclusiv Prima Casă, acordate înainte de 20.03.2020, îți oferim posibilitatea plății ratelor la scadență sau oricând ulterior până la data de 29.05.2020, fără a fi trecut la restanță și fără penalități de întârziere.

Plata tuturor ratelor acumulate și neachitate integral în perioada 24.03-29.05.2020 se va face începând cu prima scadență ulterioară datei de 29.05.2020.

Ce fac dacă sunt în imposibilitatea de a plăti integral ratele după 29.05.2020?

Dacă te afli în imposibilitatea achitării integrale a ratelor acumulate în această perioadă, te rugăm să te adresezi din timp băncii pentru a găsi împreună cea mai bună soluție pentru tine, fără niciun fel de costuri suplimentare. În caz contrar, punerea în întârziere se va face începând cu prima scadență lunară ulterioară datei de 29.05.2020 pentru toate sumele acumulate și neachitate până în acel moment.

În cazul în care nu poți trimite cererea de amânare rate prin e-mail la adresa office@otpbank.ro, ne poți contacta la următoarele numere de telefon: 0800 88 22 88 apelabil gratuit din orice rețea fixă sau mobilă din România

+ 4021 308 57 10 apelabil și din străinătate

Mai multe detalii, de pe site-ul OTP Bank, la acest link

Credit Europe Bank

Credit Europe Bank România a anuntat ca „vine în sprijinul clienților săi persoane fizice care dețin credite ipotecare și sunt afectați de pandemia de COVID-19 cu posibilitatea de a-și amâna ratele la cerere.

Totodată, Banca implementează o măsură adițională de protecție și decide suspendarea inițierii de noi proceduri de executare silită a clienților persoane fizice.”

Pentru a solicita amanarea ratelor, sunati la telefon 0750.000.000 (număr apelabil din orice reţea de telefonie fixă sau mobilă, inclusiv internaţional), disponibil non-stop sau trimiteti un e-mail la adresa office@crediteurope.ro.

First Bank

First Bank a anuntat ca „propune soluții personalizate clienților care semnalează dificultăți generate de pandemia COVID -19. Au fost deja implementate amânări la plata ratelor la credite pentru companiile puternic afectate.”

Telefon:021 303 69 69
E-mail:office@firstbank.ro

Libra Bank

Libra Bank este printre putinele banci care nu au oferit clientilor masuri de amanare a ratelor la credite, inainte de adoptarea OUG 37.

Dupa adoptarea ordonantei, banca a postat un anunt, pe site-ul propriu, despre amanarea ratelor la credite:

„Avand in vedere proiectul de OUG prin care clientii afectati de pandemia COVID -19 pot solicita suspendarea platii ratelor (principal, dobanzi si comisioane aferente), va informam ca va punem la dispozitie urmatoarele cai de a ne transmite eventualele solicitari:

email la adresa help@librabank.ro sau
telefon la numarul 08 008 55555

Solicitarea va cuprinde:

Numele companiei (sau PFA, II etc. ori Nume persoana fizica)
CUI/CNP
Perioada de suspendare solicitata
Certificatul de urgenta (pentru persoane juridice)
Vom reveni cu mai multe detalii, imediat ce vor fi publicate normele de aplicare ale prezentei ordonante.

Load More Related Articles
Load More By Redactia
Load More In Economic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also

Cinci membri ai Guvernului au fost amendați după întâlnirea de ziua premierului Orban

Cinci membri ai Executivului au fost amendați, sâmbătă, de Direcția Generală de Poliție a …